Dierenkliniek & Trimsalon Europaplein - ķw dierenarts in Amsterdam

Dierenkliniek > Expertises > Interne aandoeningen > Dieetadvies

Dieetadvies

Voeding speelt een zeer belangrijke rol bij de gezondheid en het welzijn van een dier. Voor honden en katten zijn er verschillende uitstekende voedingsmerken op de markt die in een dierenspeciaalzaak te verkrijgen zijn.

Soms wordt een dier echter ziek en heeft het speciale voeding of een ondersteunend dieet nodig. Deze dieetvoedingen zijn alleen bij een dierenarts te koop! Het is namelijk erg belangrijk dat het dier onder begeleiding op een dieetvoeding wordt overgezet.

De laatste jaren zijn er bij de dierenarts steeds meer verschillende soorten van deze dieetvoeding te koop. Hierbij gaat het niet om reguliere voeding voor gezonde honden en katten, maar om dieetvoeding voor dieren met een bepaalde aandoening. Zo zijn er diŽten voor bijvoorbeeld nierpatiŽnten en leverpatiŽnten, maar ook voor dieren met suikerziekte of een voedingsallergie. Ook dieren met blaasstenen of blaasgruis kunnen behandeld worden met een speciaal dieet. Het voorschrijven van zoín speciale dieetvoeding gebeurt naar aanleiding van een door de dierenarts gestelde diagnose. Die diagnose wordt gesteld door onderzoek van de patiŽnt zelf, maar ook op grond van urine- en/of bloedonderzoek.

Onze paraveterinairen, die door extra scholing deskundig zijn op het gebied van voeding, helpen graag bij eventuele vragen over voeding.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze praktijk.

Huisvisites voor dieren | Pet Travel Clinic | Disclaimer | Algemene Voorwaarden | Sitemap